När det blir fel
Har du beställt fel färg på pyjamasen? Eller ändrat dig – du kanske vill ha ett nattlinne i stället?
Eller har vi slarvat och skickat fel grejer till dig?
Ring eller mejla oss!
Eventuella returer skickas till:
Harrys Hardware
Trymvägen 1
182 68 Djursholm
Köp- och leveransvillkor
Minimiorder
Minimiorder är 300 kronor inklusive moms.
Priser
Moms ingår i priset med för närvande 25 procent.
Betalningsalternativ
Kortbetalning
Kostnad: 0 kronor
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100 procent säkert. All information är krypterad med SSL – 128 bit. Pengarna reserveras på ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från det att du lagt din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.
Faktura/Klarna
Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, för närvarande 50 kronor samt dröjsmålsränta med 24 procent + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.
Delbetalning/Klarna Konto
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad. Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura. En aviavgift om 29 kronor, oavsett antalet köp. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång. 0 kronor i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5 procent och effektiv ränta från 26,99 procent vid köp om 10 000 kronor. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kronor, cirka 16,5 kronor. Allmänna villkor hittar du här.
Leveranstid
Normal leveranstid är 3–5 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods eller med din specificerade leverantör.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 500 kronor bjuder vi på fraktkostnaden.
Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor.) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se www.konsumentverket.se.
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 månad, brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kronor för vårt arbete med hantering av varorna.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
–